Thứ Hai, 27 tháng 5, 2013

Cách làm Marketing đúng đắn


Một doanh nghiệp để tồn tại và phát triển hoạt động mạnh nhất chính là Marketing và Sales. Mỗi 1 sản phẩm ra đời đều có ý nghĩa của nó và giúp con người chúng ta thuận tiện hơn trong cuộc sống.

Trong 1 thế giới có quá nhiều thông tin ùa vào mỗi chúng ta cùng 1 lúc như hiện nay thì cách thức đưa thông tin về sản phẩm, đưa giá trị của sản phẩm đến từng người là vô cùng quan trọng.

Với học viện ngôn ngữ Haven, cách marketing của chúng tôi là biến tiếng Anh thành niềm đam mê của tất cả mọi người và theo đó người Việt chúng ta sẽ làm chủ tiếng Anh, biến nó thành ngôn ngữ thứ 2 của người Việt.

Dưới đây là bài của Simon Sinek về cách thức Marketing đúng đắn. Mọi người cùng tìm hiểu nhé.

Good Marketing vs. Bad Marketing

Marketing, per se, is neither good nor bad. It is simply the way a company speaks to us. People use their mouths, companies use marketing. It is objective. However, how companies choose to speak to us is another story. And in that case, how they market to us is mostly bad.

Good marketing offers us a view of the world.
Bad marketing offers us a product to buy.

Good marketing speaks for us.
Bad marketing speaks at us.

Good marketing starts with a cause.
Bad marketing starts with a goal.

Good marketing drives loyalty.
Bad marketing drives transactions.

Good marketing promotes values.
Bad marketing values promotions.

Good marketing tells us exactly what a company really thinks.
Bad marketing tells us what the company wants us to think they think.

Good marketing seduces.
Bad marketing targets.

Good marketing never mentions price.
Bad marketing always mentions price.

Good marketing uses the products to help tell a story.
Bad marketing tells stories about products.

Good marketing is about us.
Bad marketing is about them.

Bad marketing manipulates.
Good marketing inspires.

VÌ TIẾNG ANH LÀ NGÔN NGỮ THỨ 2 CỦA BẠN!
QUYEN NGOC LE

Không có nhận xét nào:

Đăng nhận xét